از یادداشت های یک مرد ساخورده

به زنم نگاه می کنم و مثل بچه ها حیرت  زده می شوم. با سر در گمی از خودم می پرسم: واقعا این زن پیر و چاق و دست و پا چلفتی، با این حالت ابلهانه و دغدغه های پیش پا افتاده و نگران یک لقمه نان، با نگاهی که فکر همیشگی به قرض ها و نیاز ها بی فروغش کرده، زنی که فقط می تواند درباره ی هزینه ها حرف بزند و فقط ارزانی می تواند لبخند بر لبش بنشاند، این زن واقعا زمانی همان واریای باریک اندامی بوده که من عاشقانه دوستش داشتم؟ 

.

.

من با پریشانی به چهره ی بی رنگ و لعاب و نامتناسب پیرزن خیره می شوم و در آن به دنبال واریای خودم می گردم ...

صفحه ی 10


فقط یک انسان کوته فکر و کینه جو می تواند به این دلیل که آدم های معمولی قهرمان نیستند، کینه ی آن ها را به دل بگیرد.

صفحه ی 13


قبلا وقتی به سرم می زد سر از دنیای کسی یا خودم در آورم، به جای اعمال و رفتار او، که در آن ها همه چیز مشروط و نسبی است، به خواسته های او توجه نشان می دادم. به من بگو چه می خواهی تا بگویم چه آدمی هستی.

.

.

جای شگفتی ندارد که من حالا نسبت به همه چیز بی تفاوتم و متوجه فرارسیدن سپیده نمی شوم. هنگامی که انسان فاقد آن چیزی باشد که والاتر و نیرومندتر از همه ی تاثیرات بیرونی است، یک سرماخوردگی حسابی کافی است تا توازن زندگی اش را از دست بدهد و رفته رفته هر پرنده ای را جغد ببیند و هر صدایی را پارس سگ بشنود. 

صفحه ی103


داستان ملال انگیز

آنتون چخوف

ترجمه: آبتین گلکار 

نظرات 3 + ارسال نظر
حمیدرضا دوشنبه 7 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:31 ق.ظ http://boldy.blogfa.com

افسوس که عشق جاودانه نیست.عشق گل سرخیست که طاقت طوفان را ندارد. عشق یک خاطره سبز است که از آمدن پاییز میترسد



میدونی اوج رفاقت کجاست؟به یاد رفیقی باشی که به یادت نیست، من الان تو اوج رفاقتم.

فاطمه منتظری چهارشنبه 9 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:02 ب.ظ

سلام بر دلارامم
خبر دست اول:
دوست دکترت هفته آینده بصورت رسمی قاطی مرغا میشه

به به! به سلامتی، الهی خوشبخت بشی عزیزم. یکی از ویژگی های مثبتت اینه که همیشه خبرهای خوب خوب میدی مود آدم و عوض می کنی

پرستو یکشنبه 13 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 10:38 ب.ظ http://parvaz87.persianblog.ir

عالی !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد