من ُ میگه :(

زندگی بسیار ساده است. حتی درختها ساده هستند. زندگی باید ساده باشد. اما چرا برای شما این همه پیچیده شده است؟‌ زیرا درباره آن فلسفه می بافید. برای آنکه در بحبوحه زندگی، ‌در شدت و شور باشید، باید تمام فلسفه بافیها در مورد زندگی را دور بریزید. در غیر اینصورت در ابهام کلمات فرو خواهید ماند. صبحی آفتابی و دلپذیر بود. هزارپایی شاد و آوازخوان، از هوای صبحگاهی سرمست شده بود. قورباغه ای که در آن نزدیکی نشسته بود، از این حالت هزارپا متعجب شد. قورباغه که احتمالا یک فیلسوف بود، از هزارپا پرسید:‌«‌ صبرکن! تو معجزه می کنی. هزارپا داری. چطور می توانی هزار پا داشته باشی و آنها را به موقع حرکت دهی؟ اول کدامیک را برمی داری؟‌ بعد از آن کدام پا را؟ ‌آیا گیج نمی شوی؟‌ این کار برای من غیر ممکن به نظر می رسد. » ‌هزارپا گفت: «‌من هرگز به این موضوع فکر نکرده ام. بگذار درباره اش خوب فکر کنم. »‌هزارپا در حالیکه آنجا ایستاده بود، شروع به لرزیدن کرد و به زمین افتاد. خود او هم گیج شده بود؛ ‌هزار پا .. چطور می توانست آنها را اداره کند؟ فلسفه مردم را فلج می کند. زندگی نیازمند فلسفه نیست. زندگی به تنهایی کافی است. نیازی به عصا،‌ به حامی و حایل ندارد. زندگی کامل و مستقل است. 

در هوای اشراق/ اوشو/ سوم اردیبهشت


کتاب «در هوای اشراق» دیگه چاپ نمیشه گویا. بنابراین منتظر یه هدیه کوچولو از طرف وبلاگ تکه های دوست داشتنی باشین! شعار ما: ما منتظر دیگران نمی مونیم که واسمون کتاب چاپ کنن یا نکنن! خدا پدر مادر پی دی اِف ُ هم بیامرزه 

من

نظرات 4 + ارسال نظر
رها سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:37 ب.ظ http://fair-eng.blogsky.com

به قول سهراب:
ساده باشیم
ساده باشیم
چه در باجه ی یک بانک
چه در زیر درخت
کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ
کار ما شاید اینست
که در افسون گل سرخ شناور باشیم...

چرا یاد فرجامی افتادم با این شعر؟!

مهرنوش جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:01 ق.ظ

اوهوم!
منم یاد فرجامی افتادم... فکر کنم سر کلاس مقاله ، اینو برام خونده بود.. "کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ"...

به جای پست، راجع به کامنتا نظر میدم![:)))

البته نمیخواستم نظر بدم، دیدم نظر دوست داری، گفتم از نظرات گوهربارم بی نصیب نمونی!:D

همین دیگه! نظر نمیدین! بعد که من نا امید می شم وبلاگم ٌ حذف می کنم هی غصه می خورین کله تونٌ می کوبین به دیوار!

mamra دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:50 ب.ظ

نظر همی دهیم بابا! :) وبلاگت خیلی هم خوب است ادامه را بده.

yeyyyyyyyyyyyyyyy

مهتاب دوشنبه 1 دی‌ماه سال 1393 ساعت 05:30 ب.ظ

بح بح خیلی قشنگ بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد