ماجرای عجیب سگی در شب ...

دو سه روز بعد از اینکه این کتاب بدستم رسید بازش کردم که بخونمش. از مقدمه ی مترجم شروع کردم.( تازگی ها سعی می کنم یه نگاه به مقدمه ی کتابها هم بندازم. به شرط اینکه از سه چهار صفحه بیشتر نباشن!) یه پاراگراف از مقدمه ی مترجم این بود: 

«نکته ی قابل توجه این است که «ماجرای عجیب سگی در شب» از جمله کتاب های دو طیف سنی است (ژانری که با آمدن هری پاتر رونق گرفت و خیلی ها معتقدند هری پاتر موفق ترین الگوی این ژانر بوده است) به این معنی که می تواند از سوی بزرگسالان و در عین حال نوجوانان و جوانان با استقبال موجه شود.» 

اومدن کلمه ی «هری پاتر» باعث شد فکر کنم قراره یه کتاب علمی ـ تخیلی بخونم و چون کلا با کتابهای این مدلی حال نمی کنم به کم ذوقم رو واسه شروع کردن کتاب از دست دادم.جدول ها و شکلهایی که با ورق زدن کتاب به چشمم خورده بود باعث شد بیشتر فکر کنم که کتاب علمی ـ تخیلی ئه!  

تو قسمت مقدمه ی مترجم به کلی جایزه اشاره شده بود که این کتاب گرفته! روی جلد کتاب نوشته شده بود:

«برنده ی ۱۶ جایز٬ ترجمه به ۱۵ زبان٬ فروش در ۳۲ کشور٬ از پرفروش ترین های دنیا» 

پشت کتاب هم یه عکس کوچیک از نویسنده بود. زیرش نوشته شده بود:  

«مارک هادون نویسنده٬ تصویرگر و فیلمنامه نویس انگلیسی به خاطر نگارش این کتاب جوایز بسیاری را از آن خود کرد٬ از جمله: 

ــ جایزه ی بهترین کتاب داستانی سال ویت برد 

ــ جایزه ی گاردین 

ــ جایزه ی ساوت بانک شو 

تاکنون بیش از یک و نیم میلیون نسخه از این کتاب تنها در بریتانیا به فروش رسیده است.   

نقل از سایت BBC »  

اینهمه تعریف و تمجید باعث شد تصمیم بگیرم این کتاب رو بخونم.(حتی اگه در حد المپیک علمی - تخیلی باشه!!) 

کتاب همین چند دقیقه پیش تموم شد. کلی خوشحالم که خوندمش. واقعا جالب بود.  الان که کتاب جلوی چشمامه می بینم که یه خلاصه ای از داستان روی  پشت جلدش (شاید هم جلد پشتش!!) نوشته شده:  

"کریستوفر نو جوانی مبتلا به سندرم اوتیسم است. او به علت این بیماری خاص از درک مسایل عادی زندگی عاجز است٬ اما هوش فوق العاده ای دارد و دنیا را دیگر گونه می بیند. ماجرا باکشته شدن سگی در همسایگی آنها آغاز می شود و کریستوفر سعی می کند قاتل سگ را با ابتکارات منحصر به فرد خویش بیابد. از این جهت ماجرا ی عجیب سگی در شب روایتی خواندنی و ویژه است. اثری همان قدر شادی آور که غم انگیز ... داستانی درخشان" 

چیه؟ نشستی برٌ و بر مانیتور رو نگاه می کنی. برو گیرش بیار بخونش دیگه! ای بابا !!  

 

من

نظرات 3 + ارسال نظر
رهــــا جمعه 29 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 09:56 ب.ظ http://fair-eng.blogsky.com

سلام چطوری؟ :)
هری پاتر تخیلی هست ولی علمی نیست. دوووود! :$
حتما بزودی می خونمش
مرسی معرفی کردی
:)

علمی بودن یا نبودنش مهم نیست.مشکل من با همون تخیلی بودنشه! تا حالا یه صفحه اش رو هم نخوندم!!

رهــــا جمعه 29 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 11:44 ب.ظ http://fair-eng.blogsky.com

ولی من یه زمانی خوره ی هری پاتر بودم! کتاب هاش رو چند بار می خوندم که هیچ، فیلم هاشم چند بار می دیدم!!! :دی

:دی

زینب دوشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:22 ق.ظ http://zakh68.blogfa.com

سلام
اسم کتاب و نویسنده رو می خوام مطمین شم که بخرم ؟
مرسی
سال خوبی داشته باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد