موش موشک آسه برو آسه بیا که گربه شاخت نزنه

اتفاق جالب مسخره ای می افتد که حتی ورای این جالب بودن و مسخره بودن ترسناک، خطرناک و غمناک هم هست. هرچه که بزرگتر می شویم و بیشتر تجربه می کنیم، میل به دریغ کردن خودمان از زندگی بیشتر می شود. از «بودن» می ترسیم چون «رفتن» و دیگر «نبودن» خودمان و دیگران را بارها لمس کرده ایم . بنابراین فکر می کنیم اگر خودمان قبل از آن که زمانش برسد خودمان را از «بودن» بدزدیم و قایمکی زندگی کنیم امن تر روزگارمان سپری می شود. و اینجا هم مثل هر برهه ی زمانی دیگری باخت با کسی ست که امنیت را بر آشوب و هیجان ترجیح می دهد. 

از ترس اینکه شاید روزی نباشد نمی خواهیمش. حتی همین حالا که هست هم چشم هایمان را برویش می بندیم، بهش دست نمی زنیم و حتی ذهنمان را هم از فکر کردن به او می دزدیم. و این یعنی آرام آرام مردن. 

کاش جسارتی پیدا می کردیم و چیزهایی که می دانیم روزی نخواهند «بود» - یعنی همه ی چیزها!- را محکم در آغوش می گرفتیم و مدام به خودمان یادآور می شدیم که توانایی تحمل نبودنشان را داریم. که درد هرگز نداشتنشان اگر بیشتر از درد از دست دادنشان نباشد قطعا کمتر از آن هم نیست. 

من


پی نوشت1: این نوشته برای چند وقت پیشه. اگه قرار بود الان بنویسمش به جای ضمیر «ما» از «من» استفاده می کردم . چون اون زمان فکر می کردم اکثریت آدم ها این حس رو تجربه می کنن اما اینطور نیست.

پی نوشت 2: یک عمری آسه رفتیم آسه اومدیم غافل از اینکه گربه ها شاخ ندارند! 

نظرات 6 + ارسال نظر
بهمن خان دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 01:30 ق.ظ

خیلی هم عالی، ... این موضوع، موضوع سنگینیه، زندگی خیلی زرنگ تر و باهوش تر از اینهاست که اغلب ما ها فکر می کنیم، ... نظر شخصی بنده اینه که زندگی ما در اصل یک مسیر هست، مسیری که اکثر اتفاقات پیش رومون غیر قابل پیش بینی هستند، ........................................................................ بنده با این منطق به آرامش رسیدم و از احساس های ترس و نگرانی دور شدم که تمام اتفاقات رو بهترین اتفاق می دونم، یعنی مثلا اگر یک شخصی که برای من عزیز هست، یک ساعت دیگه بمیره، به خودم خواهم گفت اون شخص در بهترین زمان ممکن مرد، .............................................................. یا مثلا اگر من فردا چلاغ بشم، به خودم خواهم گفت چلاغ شدن به همراه خودش درس های مهم و مفیدی برای من خواهد داشت و به من کمک می کنه تا درک و فهمم از زندگی بیشتر بشه

بهمن خان دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 01:45 ق.ظ

خلاصه، وقتی تمام اتفاقات رو بپذیریم و در ضمن، همیشه تلاش کنیم بهترین عکس العمل رو نسبت به هر اتفاقی نشان بدیم، از ایده آل ترین آرامش و لذت بردن از زندگی بهره مند خواهیم شد، .............................................................................. از طرف دیگه بعضی ها بر این باورند که نباید به موضوعات منفی فکر کرد چون فکر کردن به اونا باعث جذب شدن اونا در زندگیمون میشه، ............................................................................... یه جورایی میشه گفت خود ما نیز در نوع اتفاقات پیش رومون تاثیر گذار هستیم، پس چه بهتر که سعی کنیم همیشه به موضوعات مثبت فکر کنیم تا اون مدل موضوعات بیشتر به زندگیمون جذب بشند و برامون اتفاق بیوفتند و اگرچه همان موضوعات به ظاهر منفی نیز در بطن خود خیریتی برای ما خواهند داشت

بهمن خان پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 03:33 ب.ظ

وای ننه تلگرام که قطع شدس باعثی مور مور شدن بدنو مغزمونم شدس، خماری خماریم، مثی اینکه نیروگاه اتمی رومانی خراب شدسو برقی تلگرامم قطع شدس، ............................. پاول دورف نوشت: "قطع برق در یک دیتا سنتر واقع در اروپا باعث ایجاد مشکلاتی در سرور های تلگرام شده است. ما در حال حاضر در صدد رفع این مشکل هستیم اما برطرف شدن این مشکل بستگی به تجهیزاتی دارد که آن دیتا سنتر در اختیار ما قرار می دهد".، ........................................................ زودی این خبرا رو به اقدس خانمو بطول خانمو شمسی خانوم برسون بلکی یه نمه آروم شند آ هی بی خود از اینوری اطاق به اون وری اطاق نرندو حرص نخورند

بهمن خان پنج‌شنبه 9 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 05:27 ب.ظ

وصل شد وصل شد هوریاااااا

بهمن خان دوشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1397 ساعت 06:31 ب.ظ

از خواندن بعضی نقل قول ها خیلی لذت می برم، بد نیست یکیشونو اینجا نیز درج کنم: ........................
ذهن درجه سه، تنها زمانی شادمان است که با اکثریت می‌اندیشد. ذهن درجه دو، تنها زمانی شادمان است که با اقلیت می‌اندیشد. ذهن درجه یک، تنها زمانی شادمان است که می‌اندیشد.
The third-rate mind is only happy when it is thinking with the majority. The second-rate mind is only happy when it is thinking with the minority. The first-rate mind is only happy when it is thinking.

maysa سه‌شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 04:18 ب.ظ

منم همیشه فکر میکردم همه همینطورن جالب بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد