نیست در عالم ز هجران تلخ تر

خواب دیدم دوباره با همیم

از خنده بیدار شدم

دیوانه وار به اطراف نگریستم

چشمانم از اشک پر شد

شعر ژاپنی / ناشناس

ترجمه: عباس مخبر

منبع: فیس بوک / صفحه ی مینیمال هایی برای زندگی


به حدی با شعر های عاشقانه ای که مضمون هجران دارند ارتباط برقرار می کنم که انگار صدبار تو زندگی م شکست عشقی خوردم! خودم در عجبم!! شاید در زندگی های قبلی م خیلی این اتفاق افتاده باشه! شاید اصلا شاعر این شعر ژاپنی من بوده باشم! هاها! چه هیجان انگیزناک!!

من

نظرات 8 + ارسال نظر
ali چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:42 ق.ظ http://ploton.blogsky.com

سلام
پیشاپیش ضربت خوردن وشهادت امام علی (ع)رابه شماتسلیت عرض نموده ودراین شبهای قدروبهترین روزهای خدا امیداست که مرا هم ازیادنبرید ودردعاهایتان مرایادکنید التماس دعای فراوان
عــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلـــــــــــــــــــــــــــی

:) شما هم مقصر نیستید! دیفالت این مردم مسلمونه! اصلا احتمال هم نمی دیدن که شاید طرف مقابلتون مسلمون نباشه! نه اینکه زبونم لال بی دین و ایمون باشه هااااا!! مثلا شاید مسیحی باشه! یا بودایی باشه!!

بهمن شنبه 28 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 06:14 ب.ظ

ای داد بی داد ، می گم سحری ( الان یعنی من خودمو به سمت پسرخالگی شما در آوردم ) زدی برجک اون علی آقا رو کلا نیست و نابود کردی که ، دیدی حالا ... خودت سعی نکردی اون بنده خدا رو درک کنی اونوقت بعضی وقت ها هم پیش میاد که دیگران نمی تونند شما رو درک کنند ، کاشکی اول ازش تشکر می کردی بعد هم اشاره می نمودید که خیلی به اون مراسم ها اعتقاد ندارید ، بعضی آدم ها زود دلشون می شکنه ، امیدوارم اون علی آقا این مدلی نباشه ... منم یه زمانی مذهبی بودم ولی الان خیلی تغییر کردم ، بگذریم ، بی زحمت این کامنت رو بعد از رویت حذف کنید

بهمن شنبه 28 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 06:44 ب.ظ

سحر خانم اگه اون حس مربوط به پانوشت این پست را دارید ، در این صورت باید گفت داخل یک لوپ ابدی گیر افتادید ، شاید راه خروج از این حلقه ، گذشتن باشه ، زندگی در جریانه ، بعضی وقت ها آدم باید از یه چیزهایی بگذره تا بتونه به راهش ادامه بده و دوباره از حرکت در مسیر زندگیش لذت ببره

در رابطه با کامنت قبلی تون که راجع به آقای علی نوشته بودین و خواستین که حذفش کنم باید بگم که حق با شماست. امیدوارم دل اون آدم با حرف من نشکسته باشه. ولی خب من حرف بدی نزدم. فقط گفتم اینکه یه آدم تو این ممکلت به دنیا اومده دلیلی نداره حتما مسلمون باشه و به این چیزها معتقد باشه. تو جامعه که هیج جایی واسه آدمهایی با دین و اعتقاد غیر مسلمون وجود نداره. لااقل تو دنیای مجازی این حق و بهشون بدیم که بد بختا دق نکنن!!
---------------------------------------------------------------------------------
در رابطه با این کامنت: خیلی چیزها دست خود آدم نیست. بعضی وقتها انقدر تو تغییر دادن خودت ضعیفی که خودم هم تعجب می کنی!!
+ من تا به حال هجران رو به معنای واقعی ش تجربه نکردم. ولی همیشه تونستم کامل درکش کنم. تنها توجیهی که می تونم واسه این درک عمیق هجران پیدا کنم اینه که تو زندگی قبلی م یه هجران وحشتناک و تجربه کرده باشم!! دلیل دیگه ای واقعا به ذهنم نمی رسه

رها شنبه 28 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:55 ب.ظ

هاها! اول لایک برای پستت، بعد برای جوابت برای کامنت بالا!!


چه عجب از این طرفها

بهمن یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:30 ب.ظ

ممنون از پاسختون ، درست می فرمایید ، من کمی وسواس به خرج دادم با این هدف که هم یک شوخی کرده باشم و هم اینکه حتی به خودم اشاره ای بکنم مبنی بر اینکه بعضی عکس العمل ها را می توان ارتقاء داد ، یه ضرب المثل هست که میگه : به در میزنه که دیوار بشنوه ، خیلی از حرف های من به دیگران به خاطر ضعف هایی هست که متوجه شدم در خودم وجود دارد و در اصل مخاطب اول خودم در صحبت هام همان خودم هستم و بعد دیگران

بهمن یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:38 ب.ظ

نکته بعدی اینکه به قول شما متاسفانه حقوق و وجود عده زیادی از مردم ما کاملا نادیده گرفته شده و به همین دلیله که یک جامعه همیشه بحرانی و همیشه آماده برای انفجار داریم البته قسمت خوب این جریان هم اینه که این نوع طرز فکر و پایمال کردن حقوق دیگران باعث میشه که آن ایدئولوژی زودتر به سقوط نزدیک بشه ، حتی چنانچه این سقوط و برگشت آرامش در زنده بود ما اتفاق نیوفتد ما با تبحر پیدا کردن در نشان دادن عکس العمل های مناسب ، قادر خواهیم بود که در هر شرایط بحرانی در آرامش بسر برده و از سایر لذت های زندگی بهره ببریم

بهمن یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:47 ب.ظ

تغییر دادن واقعا مشکله و من خودم هم این تجربه را زیاد دارم ، ولی شدنی است ، به نظر من تمام اتفاقات این دنیا حتی اگر در ظاهر خیلی از آنها بد به نظر بیاید ، در ذات خود خوب هستند و این یعنی اینکه همان غم هجران هم نوعی به ظاهر مشکل است که می تواند باعث رشد و تکامل ما بشود و حتما میشه راهی پیدا کرد تا آن را دور بزنیم و از آن عبور کنیم

پرستو جمعه 24 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:44 ق.ظ http://parvaz87.persianblog.ir

سحر لاو یوووو
همین
;)

love you more sweetie :*

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد