این حس من بودن

هیچوقت دستتان به اینجا نمی رسد، نمی توانید، این سرحد نهایی و تعدی ناپذیر زندگی شخصی من است. مردم اسمش را تنهایی می گذارند که این جا همین قلمروی ست که هیچ کس،هرگز، حق ندارد در آن سهیم شود اما تنها چیزی ست که می توانیم به آن تکیه کنیم. من، خود من، این حس من بودن. مشاهده گری که هیچ کس قادر نیست لمسش کند، طعمش را بچشد، احساسش کند، ببیندش.

صفحه ی 117


همه ی ما به این دلیل از سالخوردگی می ترسیم که می دانیم دیگر توانایی لذت بردن را از دست خواهیم داد فاقد حس چشایی خواهیم شد. منتها آن را در گرماگرم زندگی بسیار آهسته و بی آن که متوجهش شویم از دست می دهیم. کودک خردسال هیچ طعمی را آن طور احساس نمی کند که بزرگسالان مزه ی تکراری املت را می چشند. گرما نفس را بند می آورد و می سوزاند، پسوت را سوزن سوزن می کند، اندامهای کوچک بدن را به پیچ و تاب می اندازد و منقبض می کند. سرما مثل آب یخ هجوم می آورد. بوها دماغ را از خوشی باز می کنند یا از بیزاری چین می اندازند. صداها، قیل و قال ها، فضای گوش داخلی را پر می کنند، قشقرق به راه می اندازند، پافشاری می کنند، تهدید می کنند، به من گوش بده. بچه ها و بزرگ تر ها در یک دنیای حسی یکسان زندگی نمی کنند.

صفحه ی 119


خاطرات ایران

دوریس لسینگ

ترجمه: احمد کسایی پور

روایت 5

مجله همشهری داستان ویژه نوروز 93


نظرات 4 + ارسال نظر
ali چهارشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:04 ق.ظ

تنهایی بد دردیه

mohsen شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:26 ق.ظ

سلام وب جالبی داری مطالبی که گذاشتی داخلش خیلی عالین
عالی بود

دختر باد سه‌شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 08:47 ب.ظ http://wwindgirl.blogfa.com

وبلاگت واقعا عالیه. به شدت از وبلاگت استفاده بردم و دارم می برم. واقعا ممنونم به خاطر اینکه نه تنها این تکه ها رو از کتاب ها جدا کردی و نوشتی بلکه توی وبلاگت هم گذاشتی تا بقیه استفاده ببرن. :) مخصوصا که صفحه اش رو هم زدی واقعا عالی و کمیابه همچین چیزی. تا این حد دقیق و مرتب. واقعا لذت بردم. :)

ممنونم :)

تنها آزاد سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 06:07 ب.ظ http://freealone.blogfa.com

میزنمتا , به روز کن دیگه

من گزینه تایید نظرات وبلاگم و حذف کرده بودم که یه ذره به آزادی بشر احترام بذارم!!!! بعد این بلاگ اسکای دیوانه اصلا اعلام نمیکرد که کسی نظر گذاشته!! من الان اتفاقی اومدم تو قسمت نظرات وبلاگ و ده تا نظر جدید دیدم!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد